Friday, August 28, 2009

ulang alik dari kampus kusza-kampus kota



Memang penat tapi seronok...itu yang mampu saya ungkapkan apabila ditanya perasaan saya yang perlu berulang-alik dari KUSZA ke KOTA...jarak sebenar saya tidak dapat kongsikan di sini tapi berdasarkan meter RX-Z adalah lebih kurang 16 - 18 km untuk satu hala...(ikut laluan gak..hehehe).. Bermula jam 7.15 pagi saya akan start gerak dari KUSZA dgn kelajuan biasa 120 km/j.....tapi apabila jalan clear ley cecah 150km/j..hehehe..ikut mood and situation gak la..DOAKAN KESELAMATAN SAYA YA...

My Class abih usually at 5.30 pm..bila petang confirm jalan bz and selalu stuck kat jalan..lagi2 kat Jambatan Sultan Mahmud.erm..sabar je la..sampai KUSZA kul 6.00 atau 6.15 pm la jugak..there was very wonderful experience when riding on the same road..i can observe alot of people behaviour especially to the worker and staf..memang orang2 Terengganu dah maju..kalau pada tahun 1990-an kita boleh kira jumlah kenderaan yg 'stay' kat jalan2 di Terengganu especially Kuala Terengganu, tapi keadaan kini totally berubah..sibuk bebeno bak kate orang Perak..kekeke.

Kisah explore jalan kat Ganu ni bermula semasa sy pakai motor YAMAHA SPORT 110cc...pakai dalam dua sem pastu jual & amik motor EX5 Dream warna Merah -Meroon..beli kat Teluk Intan plat AGW 9376. EX5 ni arrive kat KT pada 31st Disember 2009..motor idaman saya since form 3..pergh..memg lama baru dapat..yela..beli pakai duit sendiri..alhamdulillah..tapi..malang tak berbau,pada 25 May 2009 moto EX5 saya hilang kat parking blok Khansa'..sedih sagt2 cuz masa tu saya tgh praktikal kat Negeri 9...sampai skunk tak dapat claim lg..mudah2an dapat la cepat..

Papepown skunk saya dah pakai RX-Z merah model tahun 1999 tapi katok la...hehehe..nak bagi cantik ckit.beli kat brader Cabang- 3 cuz dia nak pakai LC.ye la..owg keje kat PAKA..nak layan LC 135 lak la..harga baper?,teka la ek..

Apa yang saya cube kongsikan kat cni adalah dengan jarak perjalanan yang jauh dari KUSZA ke KOTA dan sebaliknya..saya telah melihat pelbagai x-cident. Semalam (27hb Ogos 2009 )- ada 2 x-cident, 1) kat atas Jambatan Sultan Mahmud antara MyVi putih ngan Kancil..langgar belakang..memg jam masa tuh..2)pastu kat jalan pantai Teluk Ketapang lak ada 2 kete berlanggar..yang ni memg dahsyat..teruk DAN remuk..cermin depan kedua2 kereta berkecai pastu bonnet depan tinggal separuh,,,satu lagi kemek di bahagian cc..dah tak nampak rupa kereta dah pown..saya tgk darah mengalir kat atas jalan bercampur dengan minyak petrol yang tumpah..memg ngeri..ramai org berhenti melihat kejadian..INSAF..itu yang mampu saya katakan..Innalillah..semua mangsa dah takde ditempat kejadian myb dah dbawa ke spital kot..

Lepas tu saya pown juz bawak 100km/j je....asyik teringatkan x-cident tu..memg ngeri..
Mungkin ni kenangan saya paling berharga semasa saya memegang position as PRESIDEN MPP UDM 08/09.Saya cuba wat yg terbaik untuk memenuhi kehendak semua pihak..masa, tenaga dan wang ringgit menjadi elemen dalam pengorbanan nie..we can critric whoever we like but..do we think what the person hv done to us? and...do we ask ourselve what we wanna do for our sake of life?..erm..ok2..dont be too serious na..hehehe..papepon saya suke bile ader owg kritik saya , sebab ia menjadi pembakar semangat saya sehinggalah kamu semua kenal siapa diri saya yang sebenar...

renungkanlah..--> (",)
PERJALANAN DARI KUSZA KE KOTA MEMANG MENGAMBIL MASA LAMA DAN PENUH DENGAN RINTANGAN BEGITU JUGA PERJUANGAN SAYA UNTUK UDM.... KALAU HARI INI KITA MEMANDANG SEMUA INI BAGAIKAN TIADA ADA APA-APA YANG BERLAKU.. TAPI KITA AKAN SEDAR KEPENTINGAN 'SESUATU' APABILA KITA 'KEHILANGANNYA' KETIKA KITA AMAT MEMERLUKANNYA KELAK.

'i love UDM'
' I LOVE THE WHOLE RESIDENT INSIDE IT '

3 comments:

  1. salam...:)
    cdhnye bile mengenangkan moto yg hilang 2..
    dah x dapat la nk pinjam lg...hurmm..
    but let bygone be bygone..apa yg dah ada,jge dgn sebaiknya k...:)

    ReplyDelete
  2. INSYAALLAH..hehehe
    sy akan jg sebaiknya..
    ai ckin..nak try bwk rxz lak ker?

    ReplyDelete
  3. (kinda perli la 2)..;p
    blh je klu ade ckgu nk tlg ajarkan..
    make sure sy x terlanggar tiang ok..
    hehehe

    ReplyDelete